وبلاگ مشرق

چه شد که اجاره‌بها این شد؟!/ در ضرورت زدن سر افعی "تحریم انتخابات"

چپهای تحریمی از ۴ سال قبل وارد پروژه تحریم انتخابات شده اند. به این معنی که شرایط اقتصادی در ۴ سال قبل هرگز به بدی شرایط فعلی نبود اما اصلاح طلبان تحریمی در همان دوران نیز دست به تحریم انتخابات زدند.

سرویس سیاست مشرق _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چپ‌های تحریمی اینگونه خون مردم را در شیشه کرده‌اند

چه شد که اجاره‌بها این شد؟!/ در ضرورت زدن سر افعی "تحریم انتخابات"

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح طلب درباره انتخابات پیش رو به آرمان ملی گفته است: لازمه به صحنه آوردن مردم مقتضیاتی است که فراهم کردن آن مقتضیات با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است. بنابراین برای اقناع مردم باید اقدامات موثر عملی جدی صورت بگیرد که به نظر می‌رسد با این رویکردی که برخی گروه‌های اصولگرا دارند و حتی قانون جدید مجلس مانع از حضور موثر کاندیداها می‌شد این فرصت تا حد زیادی آسیب دیده است!

او همچنین ادعا می کند: جامعه به طور طبیعی حضور در این عرصه‌ها (انتخابات) را برای حل مسائل بنیادین خود موثر تلقی نمی‌کند که این حضور بتواند مسائل بنیادین او را به صورت نسبی مرتفع کند.[1]

*درباره بخش اول اظهارات ظریفیان باید اشاره کرد که "چپهای تحریمی" از 4 سال قبل وارد پروژه تحریم انتخابات شده اند. به این معنی که شرایط اقتصادی در 4 سال قبل هرگز به بدی شرایط فعلی نبود اما اصلاح طلبان تحریمی در همان دوران نیز دست به تحریم انتخابات زدند که این فرایند نشان میدهد طرح مسئله اقتصادی برای کاستن از مشارکت مردم در انتخابات صرفا یک بهانه برای آنهاست.

در باب "اقناع عمومی" هم این وظیفه فعالان سیاسی است که مردم را اقناع و اهمیت صندوق رأی را گوشزد کنند. وظیفه ای که البته می بینیم امثال ظریفیان در قبال آن به سمت دیگری میل کرده و عملا ساز تحریم انتخابات را کوک و خون مردم را در شیشه می کنند. بدیهیست که در این فضا کسانی از مردم گول خواهند خورد و به انتخابات نخواهند آمد!

این ادعای ظریفیان که "مردم حضور در انتخابات را موثر نمی بینند" نیز بر اثر همان القائات پیش گفته و فریب هایی است که اشاره کردیم چپ های تحریمی در قبال مردم انجام میدهند.

به دیگر سخن اینکه حضور در انتخابات اساسا و منطقا موثر است و کسی که به تصور بی تاثیری رسیده صرفا تحت تاثیر القائات غلط چپهای تحریمی قرار گرفته است.

این نکته بدیهی است که حتی وقتی فردی احساس می کند نامزد مطلوبش در انتخابات نیست اما بایستی با مشارکت خود از "نامزد نزدیک" حمایت کند تا زمینه تغییرات معقول مد نظرش هموار شود.

***

چه شد که اجاره‌بها این شد؟!

چه شد که اجاره‌بها این شد؟!/ در ضرورت زدن سر افعی "تحریم انتخابات"

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد طی سخنانی با بیان اینکه استان یزد رتبه اول تورم کشور را دارد، گفت: یکی از علل اصلی افزایش تورم در استان نرخ اجاره‌بها است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شاه حسینی با تأکید بر اینکه مشکل کمبود واحد مسکونی -در استان- نداشتیم، می افزاید: امروز به علت استقرار واحدهای تولید در شهرهای کوچک، اجاره بهای واحدهای مسکونی افزایش یافته است.[2]

*این خصلت "بازار بدون نظارت دولت" است که در هنگامه احساس افزایش تقاضا؛ قیمت را به نحو بیقاعده ای بالا می برد. و از آنجا که گرانی بیقاعده به شدت تسرّی‌خواه است؛ مقولات دارای کشش تورمی نیز گران می شوند. مقولاتی از جمله نرخ اجاره بها که به دلیل کشش خود بر قیمت بسیاری از کالا و خدمات دیگر نیز تاثیر می گذارد و این تسلسل ادامه خواهد داشت...

دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اخیرا طی سخنانی گفته بود: گرانی مردم را کلافه کرده است و جریان‌های سیاسی در کشور بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که مشکلات اقتصادی باعث عدم مشارکت بالا در انتخابات خواهد شد. +

***

در ضرورت زدن سر افعی "تحریم انتخابات"

چه شد که اجاره‌بها این شد؟!/ در ضرورت زدن سر افعی "تحریم انتخابات"

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان مجلس فعلی در بخشی از یک مصاحبه که مشرق آنرا منتشر کرد در اشاره به فعالیت چپهای تحریمی علیه انتخابات گفته است:

"آن‌هایی که قهر کرده‌اند از نظر من نباید قهر کنند. اگر من هم به دنبال منافع شخصی خودم بودم بهتر آن بود که به جای حضور در انتخابات به طبابت می‌پرداختم."[3]

*آقای پزشکیان در زمره چپ‌های نجیب هستند که با تحریمی ها همراه نشده اند و این موضع ایشان مبنی بر ضرورت حضور در انتخابات و نکوهش اقدام تحریمی ها کاملا مغتنم است.

طی روزهای اخیر رجال متشبّث به نجابت، مواضع بسیار خوبی را علیه "چپهای تحریمی" اتخاذ کرده اند و این همراهی آنها با نظام اسلامی و مردم توانسته توطئه تحریم انتخابات را به شدت با چالش مواجه کند.

پیش از این رجالی مثل دکتر روحانی، حسین مرعشی، محمدباقر نوبخت، محمد عطریانفر و چند تن دیگر از چپهای نجیب علیه تحریم انتخابات موضع گیری کرده اند.

راز مشارکت حداکثری در زدن سر افعی تحریم است و اگر این مار زهردار و خطرناک با برخورد دوگانه تبیینی_امنیتی درخوری مواجه نشود؛ خواهد توانست به هدف شوم و البته بی تاثیر خود در انتخابات برسد.

مقام معظم رهبری اخیرا طی بیاناتی راهبردی صراحتا تأکید کردند: "انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است."[4]

***

1_https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1088646

2_https://irna.ir/xjPsg9

3_mshrgh.ir/1563133

4_mshrgh.ir/1562028

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان